dilluns, 16 de gener del 2012

2012: Tenim un pla (o no)



Ara que ja han passat quinze dies que va començar l’any nou, una setmana que les rutines han tornat a recuperar-se, ens adonem que hi ha qui ha elaborat un pla per a la seva empresa i hi ha qui no, qui segueix (i ja fa...) esperant a veure què passa.

Fruit de la nostra experiència i els sentit comú, vet aquí algunes idees de com seguir el procés d’elaboració d’un pla per l'empresa.
Aquest mètode també ens farà servei per fixar les nostre metes personals.

1- Fer una llista dels assoliments i dels fracassos de l'any passat. Una bona reflexió com a punt de partida de com ha de desenvolupar-se el proper any.

2- Revisar els nostres valors claus. Què és important per a mi / al meu negoci? Hi veig noves oportunitats? En quines he de persistir-hi? Seleccionar adequadament quines són les millors oportunitats és més complicat que tenir-ne massa o tenir-ne poques.

3- Definir objectius, metes específiques. Classificar-les per categories, com a nous productes, noves prestacions, canvis en la infraestructura, el màrqueting o la comercialització.

4- Fixar les prioritats: ordenar els objectius. El darrer sempre ha de ser preparar el pla de l’any següent.

5- Identificar qui, quin i quan ho farem: Assignar responsables, crear fites i identificar a les persones implicades en el pla. Només així serà eficient i es podrà mesurar la seva efectivitat.

6- Establir revisions periòdiques en el procés d’execució del pla. Fer-ne el seguiment de la seva implementació i detectar quins ajustos són necessaris. El procés de revisió ajuda a mantenir l’ascens al cim que es vol assolir.

Som a mig gener; si no ho hem fet ja, encara som a temps.