divendres, 7 de novembre del 2008

Recomanem: PUJAR A LA MOLA I AL MONTCAU

El Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac es troba a la Serralada prelitoral catalana, a cavall de les comarques del Bages i del Vallès Occidental, entre el riu Llobregat, a l'Oest, i el riu Ripoll, a l'Est. Està conformat per les dues Serres que li donem nom i que s'uneixen al coll d'Estenalles. El seu paisatge mostra altives cingleres i una vegetació formada bàsicament per alzinars i pinedes, estesa pels replans de la muntanya o encaixada als sots i canals. Al peu dels cingles es troben monòlits separats de les parets per l'erosió i conegudes amb noms molt populars com Cavall Bernat, les Castellasses o el Morral del Drac.
Hi ha moltes i diverses rutes, us en proposem una de ben complerta, d’uns 14 km. i que des de Matadepera ens portarà a fer els dos cims més alts del Parc. Deixarem el cotxe just al final del carrer Cavall Bernat i agafarem la pujada ample que trobem al nostre davant a l’esquerra. Aquesta és forta i sovint amb esglaons de certa dificultat. Al cap de 15-20 minuts arribem al peu del monòlit anomenat Cavall Bernat.
Anem pujant per un camí amb força pendent fins que trobem l’enllaç amb el Camí dels Monjos que ens durà a ascendir La Mola (1.104m), el cim més alt de la serralada, en el qual s'aixeca el monestir romànic de Sant Llorenç que dóna nom al massís i va ser un dels monestirs medievals benedictins més importants de Catalunya.
Després d’assaborir les vistes i recuperar-nos, ara cal baixar per la part contrària de la que hem vingut. Tot veient lluny i davant nostre la piràmide de pedra del Montcau, buscarem una canal graonada i envoltada d’arbres que ens baixarà fins la Cova del Drac.
A partir d’aquí enfilarem de nou i seguirem la Carena del Pagès fins a arribar al Coll d’Eres. Ascendirem al segon cim, el Montcau (1.057 m), que significa “muntanya Calba, cim pelat, cim net de vegetació”. Si tenim la sort de trobar-nos amb un dia clar, la vista és esplèndida.
Podem tornar pel mateix camí i triar o no alguna de les diverses variants que hi trobarem.
Per saber-ne més: http://www.diba.es/parcsn/parcs/home.asp

Anònim ha dit...

A veure si quedem fer una excursió!