dimecres, 2 de novembre del 2011

Pla d’Internacionalització

La crisis econòmica ha provocat una desacceleració del consum al mercat domèstic que afectarà de manera significativa al teixit empresarial català durant els propers anys. En aquestes circumstàncies cal estar atents a les iniciatives que ens permetin assegurar un bon volum de demanda.

La internacionalització és l’alternativa que pot aportar el plus d’activitat necessari perquè les PIMES del nostre país s’assegurin no tant sols la viabilitat, sinó el creixement. Sovint relacionem els processos d’internacionalització amb grans empreses que disposen d’un elevat nombre de recursos per endegar un procés d’aquesta naturalesa, però la internacionalització és pot tirar endavant amb un pressupost raonable si hem estudiat prèviament on exportar i com fer-ho.

A Xerpa Consultors hem desenvolupat una metodologia pròpia per executar plans d’internacionalització per a PIMES. Són projectes perfectament basats en la filosofia d’acompanyament i col·laboració que proposem i que ens diferencia, la nostra tasca de consultoria experta no es limita a descriure les accions a portar a terme sinó que ens involucrem en la implantació de la cultura d’internacionalització a l’empresa client.

Estructurem els Plans d’Internacionalització en tres fases: avaluació de la capacitat exportadora, el procés de selecció i la implantació.

La primera fase es basa en un anàlisi de l’empresa client que serveix per valorar si tant l’organització com el producte estan preparats per sortir a l’exterior i en una preselecció de mercats potencials.

La segona fase es centra en el desenvolupament d’un estudi de mercat detallat dels països seleccionats. Té per objectiu confirmar que són mercats realment interessants per l’empresa i seleccionar el més idoni. Aquest estudi inclou dades macroeconòmiques, un anàlisi dels canals de distribució, de la competència i dels productes. Identifiquem també la millor estratègia per fer arribar el nostre producte o servei al mercat de destí. Per últim, observem les necessitats d’adaptació dels productes que es vulguin exportar inicialment.

La darrera fase, la d’implementació, serveix per donar suport a l’empresa en els primers passos al nou mercat assessorant en temes operatius com poden ser l’elaboració de contractes de compra-venta, la política d’enviaments i els mètodes de pagament.

A Xerpa n’estem convençuts que bona part de les empreses catalanes tenen recorregut en mercats exteriors, apostem per elles i les animem a que valorin la possibilitat d’internacionalitzar-se.