dimarts, 11 d’octubre del 2011

No ens lamentem, actuem!

La situació de crisi que estem travessant crea un clima de pessimisme contagiós i perillós. Hi ha cansament acumulat. Moltes vegades es tradueix en queixes i laments, esperes (a veure si aguantem), però no en accions.

M'ha vingut a la memòria una frase que deia un dels meus primers caps. Me la va dir la primera vegada que, atabalat, vaig anar a comentar-li una situació de crisi.

Amb un accent gallec inesborrable em va deixar anar: “No se lamente, mátelas”.


Em va explicar l’origen de la dita: una campanya publicitària d'un mata-rates. La gent que hi apareixia només feia que queixar-se i queixar-se, fins que una veu deia "No es lamenti, mati-les".

Em va fer reflexionar i actuar. Queixar-se servia de poc. Calia fer alguna cosa.
Amb el temps, en situacion similars era ser jo qui l'utilitzava amb algun jove nou company.

Serveixi també com a petit homenatge a tots aquests caps que, de vegades sense adonar-nos, ens han fet una mica millors.



Val més actuar exposant-se a penedir-se d'això, que penedir-se de no haver fet res.
(Giovanni Boccaccio)

Actuar sense pensar és com disparar sense apuntar.
(B. C. Forbes)

Cap grup pot actuar amb eficàcia si falta el concert;
cap grup pot actuar en concert si falta la confiança;
cap grup pot actuar amb confiança si no es troba lligat per opinions comunes,
afectes comuns, interessos comuns.
(Edmund Burke)