dimecres, 28 de setembre del 2011

ITIL edició 2011

El passat 29 de juliol es va publicar l'esperada revisió de les publicacions d'ITIL v3, coneguda formalment com ITIL edició 2011 (ITIL 2011 Edition).

Ahir vam poder assistir a un esdeveniment de presentació a Barcelona organitzat per Netmind dins del marc dels seus TechTuesdays i que va comptar amb la presència de Vernon Lloyd, co-autor d'ITIL v2 i ITIL v3 i autor de la revisió de la publicació de CSI a ITIL 2011. Des d’aquí els tornem a donar a tots les gràcies.

Aquesta revisió no és una nova versió, sinó que ha estat dissenyada per:

  • Resoldre tots els errors i inconsistències que hi havia en anteriors publicacions.
  • Millorar els llibres i actualitzar-los en temes com el Núvol o la Virtualització.
  • Revisar la publicació “Service Strategy” per garantir que els conceptes s'expliquen de forma clara, concisa i senzilla.
  • Fer ITIL més fàcil d'ensenyar.

Els principals canvis generals que es poden trobar es poden resumir en:

  • Rols i responsabilitats més clars
  • El Service Manager ”a seques” desapareix, és massa genèric.
  • Presentacions dels processos més consistents. Tots tenen un flow o diagrama d’activitat.
  • Estandarització i homogeneïtzació del glossari de termes

Quan a les 5 publicacions, destacar-ne les següents novetats:

  • Service Strategy: Els conceptes són els mateixos però s'ha millorat la redacció i s'inclouen més exemples. S'inclouen dos nous processos, Gestió de Relacions amb el Negoci (Business Relationship Management) i Gestió Estratègica (Strategy Management).
  • Service Design: Inclou un nou procés, Coordinació de Disseny (Design Coordination).
  • Service Transition: “Avaluació” s’anomena ara “Avaluació de Canvi” (Change Evaluation). S'incorporen millores en els fluxos dels processos i en la seva integració.
  • Service Operation: S'actualitzen els fluxos de tots els processos
  • Continual Service Improvement: Es canvia el nom de “Model de Millora Contínua” a “Enfocament de Millora Contínua” (CSI Apporach). Introdueix el concepte de “Registre de Millora” (CSI register) i es milloren les descripcions de les interfícies amb les altres fases del cicle de vida.

Les Certificacions ITIL vàlides segueixen vigents. Pels nous exàmens hi haurà un procés de transició.

Enllaços: per saber més coses podeu visitar la web de Netmind i la documentació dels TechTuesdays.